Societatea Inginerilor de Automobile din Romania

KLC 2018

KLC 2018

Challenge KLC 2018
10 – 12 Mai 2018  Galați, România

Logo KLC

 

 

 

Competiția Kart Low Cost  (KLC) este rezultatul colaborării dintre Université de Bourgogne  Institut Supérieur de l’Automobile et des Transports de Nevers (ISAT de Nevers) din Franța și Departamentul Autovehicule și Transporturi din cadrul Universității din Pitești, prima ediție derulându-se în 2011, la Nevers. De atunci, competiția a fost organizată alternant, o dată în Franța, o dată în România.

Concursul, al cărui scop este concepția, proiectarea și fabricarea unui kart numit “low cost” de către echipe pluridisciplinare, este deschis oricărui student, viitor inginer pasionat de tehnica automobilului.

Concursul încurajează inovația printr-un regulament tehnic care lasă o mare libertate de concepție și permite studenților să-și dezvolte ideile inovatoare. Respectarea termenelor, realizarea unui proiect cu un buget redus, dezvoltarea spiritului de competiție sunt cuvinte cheie și constituie provocările acestei competiții. Dincolo de dezvoltarea competențelor tehnice necesare derulării unui astfel de proiect, un alt obiectiv important este dezvoltarea unor abilități complementare necesare unei bune integrări pe piața muncii: comunicarea profesională/inter-relaționarea în interiorul și în exteriorul echipei. Acest lucru permite creșterea potențialului de inovare prin intersectarea cunoștințelor fiecărui membru al echipei.

În cadrul concursului, studenții construiesc un kart cât mai inovant din punct de vedere tehnologic, cu un buget de 2000 euro, pentru proiectul termic, respectiv 3500 euro, pentru cel electric. Concepția kartului este supusă constrângerilor menționate în regulamentul concursului.  Cu kartul astfel construit se participă la o competiție sportivă pe un circuit adecvat.

La evaluarea proiectelor, concurenții vor parcurge mai multe etape:

– evaluarea bugetului;

– evaluarea soluțiilor tehnice utilizate și a designului caroseriei kartului;

– participarea la probele dinamice pe circuit.

Așadar, competiția este, înainte de toate, una inginerească, probele sportive având, mai ales, menirea de a demonstra că prototipul realizat este viabil. În cadrul probelor dinamice pe circuit, probele de calificare au menirea de a stabili locurile pe grila de start. Cursele de sprint și de anduranță sunt destinate evaluării performanțelor vehiculelor realizate de către studenți în cadrul proiectului.

La primele cinci ediții au participat echipe de studenți din Universitatea din Pitești și din Franța – ISAT de Nevers. La ediția a 6-a, desfășurată în București în organizarea Universității din Pitești, a participat și o echipă formată din studenți din cadrul Universității din Craiova. La ediția a 7-a, organizată de ISAT de Nevers, din România au participat echipe de studenți de la Universitatea din Pitești, Universitatea din Craiova și Universitatea Politehnica din București.

Ediția a opta va fi organizată de echipa Universității „Dunărea de Jos” din Galați – aflată la prima participare în cadrul competiției Kart Low Cost.

SIAR a susținut competiția încă de la lansarea sa și încurajează universitățile membre să se implice.

Regulamentul concursului poate fi accesat aici:    Regulament KLC

Competiția KLC 2018 este promovata de FISITA drept:  Student Event FISITA !

 

Revista “Ingineria automobilului”

Romanian Journal of Automotive Engineering

CONCURSUL NATIONAL STUDENTESC DE INGINERIE A AUTOVEHICULELOR “PROF. UNIV. ING. CONSTANTIN GHIULAI”