Societatea Inginerilor de Automobile din Romania

SIAR Junior

Burse FISITA pentru studenții din domeniul „Ingineria autovehiculelor”

FISITA promovează un program internațional în sprijinul tinerilor care doresc să își construiască o carieră profesională în domeniul ingineriei autovehiculelor.

În cadrul acestui program se evidențiază acordarea unor burse de până la 2000 euro pentru stagii de activități practice executate în afara țării de origine la agenți economici sau centre de cercetare din domeniul producției de autovehicule sau componente.

Puteți să vă documentați în legătură cu acordarea burselor internaționale în acest domeniu, dar și a altor facilități de perfecționare accesând programulFISITA  Your Future in Automotive

Formula STUDENT

FS UPT It 2017a

Formula STUDENT este un program al FISITA de promovare a inventivității și spiritului de competiție în rândul studenților din doemniul ingineriei automobilelor. Formula Student cuprinde o serie de competiții organizate de către mai multe societăți membre ale FISITA din întreaga lume, în care echipe de studenți concep, proiectează, construiesc și concurează  cu minivehicule (stil  formula). În realizarea practică a automobilului, sunt posibile și sponsorizări.

Universitatea Politehnica din Timișoara (coordonator – conf. dr. ing. Liviu MIHON), Universitatea Transilvania din Brașov (coordonator – dr. Mihai COMSIT), Universitatea Tehnică “Gheorghe Asachi” din Iași (coordonator – s.l. dr. ing. Gabriel URSESCU) au demarat activități în cadrul acestui proiect.

Pentru detalii accesați
https://www.fisita.com/yfia/getinvolved/formula-student

KART LOW COST

Logo KLC

Competiția Kart Low Cost  (KLC) este rezultatul colaborării dintre Université de Bourgogne  Institut Supérieur de l’Automobile et des Transports de Nevers (ISAT de Nevers) din Franța și Departamentul Autovehicule și Transporturi din cadrul Universității din Pitești, prima ediție derulându-se în 2011, la Nevers, ulterior, competiția organizându-se alternant în România și Franța.

În cadrul concursului, studenții construiesc un kart cât mai inovant din punct de vedere tehnologic, cu un buget de 2000 euro, pentru proiectul termic, respectiv 3500 euro, pentru cel electric.  Cu kartul astfel construit, studenții se participă la o competiție sportivă pe un circuit adecvat. Pentru evaluarea proiectelor, concurenții vor parcurge mai multe etape: evaluarea bugetului;  notarea soluțiilor tehnice utilizate și a designului caroseriei kartului; participarea la probele dinamice pe circuit. Competiția este, în primul rând, una de inginerie, probele sportive având, mai ales, menirea de a demonstra că prototipul realizat este viabil.

La primele cinci ediții au participat echipe de studenți de la Universitatea din Pitești și Universite de Burgogne – ISAT de Nevers. La ediția a 6-a, desfășurată în București în organizarea Universității din Pitești, a participat și o echipă de studenți din cadrul Universității din Craiova, iar la ediția a 7-a, organizată de ISAT de Nevers, au participat echipe de studenți de la Universitatea din Pitești, Universitatea din Craiova și Universitatea Politehnica din București. Ediția a opta a fost organizată în perioada 10.05 – 12.05. 2018 de echipa Universității Dunărea de Jos din Galați – aflata la prima participare în cadrul competiției.

KLC 2019 va fi organizat de echipa Universității din Craiova!

SIAR a susținut competiția încă de la lansarea sa și încurajează universitățile membre să se implice.

Detaliile privind regulamentul concursului pot fi accesate aici: Regulament KLC!

Pentru informatii suplimentare puteti contacta Secretariatul SIAR sau, direct, Coordonatorul SIAR al proiectului KLC Romania S.l. dr. ing. Catalin Zaharia.

CONCURSUL INTERNAȚIONAL STUDENȚESC DE INGINERIE A AUTOVEHICULELOR “PROF. UNIV. ING. CONSTANTIN GHIULAI

SECȚIUNI:

  • Automotive CAD – CATIA V5
  • Dinamica autovehiculelor