FISITA FORMULA STUDENT
Formula STUDENT este un program FISITA de promovare a inventivității și spiritului de competiție în rândul studenților din doemniul ingineriei automobilelor. Formula Student cuprinde o serie de competiții organizate de către mai multe societăți membre ale FISITA din întreaga lume, în care echipe de studenți concep, proiectează, construiesc și concurează cu minivehicule (stil formula). În realizarea practică a automobilului, sunt posibile și sponsorizări.
Universitatea Politehnica din Timișoara (coordonator – conf. dr. ing. Liviu MIHON), Universitatea Transilvania din Brașov (coordonator – dr. Mihai COMSIT), Universitatea Tehnică “Gheorghe Asachi” din Iași (coordonator – s.l. dr. ing. Gabriel URSESCU) au demarat activități în cadrul acestui proiect.
Pentru detalii complete accesați https://www.fisita/…/formula-student
Competiția KART LOW COST
Competiția Kart Low Cost (KLC) este rezultatul colaborării dintre Université de Bourgogne – Institut Supérieur de l’Automobile et des Transports de Nevers (ISAT de Nevers) din Franța și UNSTPB CU Pitești prin Departamentul de Autovehicule și Transporturi, prima ediție derulându-se în 2011, la Nevers, ulterior competiția organizându-se alternant în România și Franța.
În cadrul concursului, studenții concep, proiectează și construiesc un kart cât mai inovant din punct de vedere tehnologic, cu un buget de 2000 euro, pentru proiectul termic, respectiv 3000 euro, pentru cel electric. Cu kartul astfel construit, studenții participă la o competiție sportivă pe un circuit adecvat. Pentru evaluarea proiectelor, concurenții vor parcurge mai multe etape: evaluarea bugetului; notarea soluțiilor tehnice utilizate și a designului caroseriei kartului; participarea la probele dinamice pe circuit. Competiția este, în primul rând, una de inginerie, probele sportive având, mai ales, menirea de a demonstra că prototipul realizat este viabil.
La primele cinci ediții au participat doar echipe de studenți de la Universitatea din Pitești și Université de Burgogne – ISAT de Nevers. La edițiile ulterioare competiția KLC a cunoscut o participare din ce în ce mai numeroasă, echipe din alte universități din România alăturându-se (fie cu un kart termic, fie cu câte un cart termic și unul electric), astfel: Universitatea din Craiova (2016), Universitatea Politehnica din București (2017), Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați (2018). În anii 2020 și 2021 competiția KLC nu s-a putut organiza din cauza măsurilor sanitare stabilite de autorități. În anul 2022, ISAT de Nevers a găzduit ediția a X-a a competiției KLC la care a participat din România doar echipa Universității din Pitești.
La ediția din anul 2023, organizată de Universitatea din Pitești cu colaborarea Academiei Titi Aur, au participat cu câte un kart termic și unul electric echipele reprezentând: ISAT de Nevers (kart termic și electric), Universitatea Politehnica din București (kart termic), Universitatea din Oradea (kart termic, debut) și Universitatea din Pitești (kart termic și electric).
Ediția din acest an se va desfășura în Franța în perioada 15.05 -16.05.2024. Detalii privind participarea pot fi aflate accesând aici sau pagina dedicată KLC.
SIAR a susținut competiția încă de la lansarea sa și încurajează universitățile cu programe de studii în domeniul ingineriei autovehiculelor să se implice în acest proiect.
Detaliile privind regulamentul concursului pot fi accesate aici: Regulament KLC!
Pentru informații suplimentare puteți contacta Secretariatul General al SIAR sau, direct, Coordonatorii SIAR ai proiectului KLC România Conf. dr. ing. Cătălin – Victor ZAHARIA, Prof. dr. ing. Adrian – Constantin CLENCI.
Imagini KLC
CONCURSUL INTERNAȚIONAL STUDENȚESC DE INGINERIE A AUTOVEHICULELOR “PROF. UNIV. ING. CONSTANTIN GHIULAI“
THE INTERNATIONAL CONTEST FOR STUDENTS IN AUTOMOTIVE ENGINEERING „PROFESSOR ENG. CONSTANTIN GHIULAI”
SECȚIUNI:
- Automotive CAD – CATIA V5
- Automotive Dynamics / Dinamica autovehiculelor
INFORMATII IMPORTANTE:
DESPRE CONCURS / INFO CONTEST
2024, Dinamica autovehiculelor, Ediția a X-a, Universitatea Transilvania din Brașov
2024, Automotive CAD, CATIA V5, Edișia a VII-a, Universitatea Transilvania din Brașov
2023, Dinamica autovehiculelor, Ediția a IX-a, Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București
2023, Automotive CAD – CATIA V5, Ediția a VI-a, Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București
2022, Dinamica autovehiculelor, Ediția a VIII-a, Universitatea Politehnica din Timișoara
2022, Automotive CAD – CATIA V5, Ediția a V-a, Universitatea Politehnica din Timișoara
2021, Dinamica autovehiculelor, Ediția a VII-a, Universitatea Tehnică a Moldovei din Chișinău
2021, Automotive CAD – CATIA V5, Ediția a IV-a, Universitatea Tehnică a Moldovei din Chișinău
2019, Dinamica autovehiculelor, Ediția a VI-a, Universitatea din Craiova
2019, Automotive CAD – CATIA V5, Ediția a III-a, Universitatea din Craiova
2018, Dinamica autovehiculelor, Ediția a V-a, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca
2018, Automotive CAD – CATIA V5, Ediția a II-a, Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca
2017, Dinamica autovehiculelor, Ediția a IV-a, Universitatea din Pitești
2017, Automotive CAD – CATIA V5, Ediția I-a, Universitatea din Pitești
2016, Dinamica autovehiculelor, Ediția a III-a, Universitatea Transilvania din Brașov
2015, Dinamica autovehiculelor, Ediția a II-a, Universitatea Politehnica din București
2014, Dinamica autovehiculelor, Ediția I-a, Universitatea din Craiova
Biografie Prof. univ. ing. Constantin GHIULAI
Tematica de concurs – secțiunea „Automotive CAD – CATIA V5”
Tematica de concurs – sectiunea „Automotive CAD – CATIA V5” – update 2021